İNGİLTERE GİDİŞ

Bu yolculuğumun da herşeyin ilkini yaşıyorum, bu hem inanılmaz güzel bir durum hem de ilklerin verdiği ne yapacağını bilememe durumu söz konusu ilk defa pasaport çıkarttım , ilk defa vize aldım, ilk defa uçak yolcuğunu yapacağım ve herşeyin ötesinde ilk defa ülke dışına çıkıyorum.
Sabah uyanır uyanmaz son hazırlıklarımı yaptım rutin kontrollerimi gerçekleştirdim ve vakit gelince büyük bir heyecan ile Sabiha Gökçen Havalimanına doğru yola koyuldum. İnternetten Online Check-in yaptıktan sonra bagaj kontrolüne girdim bagajımı teslim edip biletimi aldım.
(SAW- LONDON STANSTED Havalimanı Saat 20:35 Kalkış) Tabi biletimi aldım ama heyecan dan ölüyorum ilk defa bunları yaşadığım için birisine bir şey sorarken acaba doğru şekilde mi soruyorum gibi çok fazla kafamdan değişik sorular geçmedi değil artık son kontrol noktasına gideceğim gitmeden önce ülke dışına çıktığımız için harç pulu alınıyormuş : ) onuda aldık neyse son kontrole geldik evraklarımı verdim kontrol sonucu iyi yolculuklar dileyen güler yüzlü memur beni bıraktı ve son çıkışta aileme el sallayarak uçağın kapısını bulmaya doğru yola çıktım (GATE 202A) Aslıda buraya kadar olan şeyleri bile defalarca kafamda kurdum insan bilmeyince ne olacak nasıl olacak gibi birdünya soru soruyor bir şekilde uçağın kapısınıda buldum uçağada bindim herşey gayet güzel tahmin ettiğim gibi ilerliyordu ilk uçağa binişimde cam kenarı çok istemiştim ama maalesef bileti bile okadar tesadüfen ve şans eseri buldum ki aman boşver gideyimde nerde olursa olsun oldu birazcık ama buradada şans benden yanaydı 22D koltuğuma oturdum uçak hareket etmeye hazırken boş olan yerlere yanımdaki iki kişi geçmek istedi ve kabin memuru bu isteğe olumlu cevap verdi yanımda oturan kişiler gidince neden bende izin isteyip cam kenarına geçmeyeyim dedim : ) düşünün okadar çekiniyorum ki 2 sıra gitmek için izin istedim banada izin verdi inanılmaz mutlu oldum sonuçta ilk defa uçağa biniyorum ve yukardan nasıl göründüğünü ciddi anlamda merak ediyordum. Herşey tam istediğim gibi gidiyordu herzamanki gibi bir çekimserlik ve heyecan dışında Allahtan türk firmasıyla uçuyorum enazından kabin memurlarıyla Türkçe konuşabiliyordum. İngilizce bilmediğim için sadece meslek İngilizcesi ve basit birkaç kelime dışında bir şey bilmiyordum bu yüzdende sürekli bir stres halindeydim uçakta yabancılar yanımda kabin memuru ile dialog kuruyor ama ben hiçbirşey anlamıyorum. Bu beni aşırı strese sokuyordu sürekli aklımda uçaktan indiğimde herşey İngilizce olacak soru soracağım insanlar İngilizce konuşacak gümrük memurları İngilizce soru soracak vs.vs.vs saniyede kafamdan 10 larca soru geçiyor. Neyse artık güzel yolculuğumuzun sonuna doğru kabin memuru herkese iniş kartı dağıttı güzelce doldurdum sert bir iniş sonunda LONDRA STANSTED Havalimanındaydım. Heyecanım herzamankinden daha fazlaydı çünkü o stres dolu anlar geldi sürü piskolojisi belli bir yere kadar herkesle beraber gittim kimseye hiçbirşey diyemeden (diyemeden diyorum çünkü dil yok nasıl sorayım : ) ) arada birkaç Türkçe konuşan insan görüyorum gözüme kestiricem ama onlarda çok enerjisi düşük asık suratlı açıkçası onlara soracağıma sağır dilsiz rezil olurum daha iyi modundayım, 2 tane türk genç gördüm yanlarına gidip merhaba pasaport işlemlerimi yaparken bana yardımcı olurmusunuz dedim ve şansımın kırıldığı ilk an BİZ İNGİLİZ VATANDAŞIYIZ oradan geçemiyoruz yoksa yardım ederdik dediler ve beni yalnızlığımla baş başa bıraktılar Teşekkürederim dedim ve içimden vardır bir hayır diyerek sıraya geçtim yaklaştıkça heyecan çok daha fazla artıyor yardım edecek kimseyede yok ensonunda neyapayım enfazla ne olabilir ki dedim görevli memur kafa sallayarak beni yanına çağırdı işte o an kalbim hiç olmadığı kadar hızlı atmaya başladı bir yandan da sakin olmaya çalışıyorum heyecan yüzünden saçma sapan bir şey anlamasınlar die görevli bi pasaportuma bakıyor bi bana bakıyor : ) bişiler söylüyor çoğunu anlamıyorum zaten anladığım kadarıyla aramızdaki dialog şu şekildeydi ;

• Görevli = Birleşik Krallığa Geliş Amacınız Nedir ?
• Ben = Aile Ziyareti.
• Görevli = Nerede Kalacaksınız ?
• Ben = Bu soruyu biraz yanlış anlamışım sanırım kalacağım yerin adresini söylemeye başladım orada biraz anlaşmazlık oldu sonra doğru bir şekilde Ablamda kalacağımı söyledim.
• Görevli = Birleşik Krallıkta Kaç Gün Kalacaksınız ?
• Ben = 12 Gün cevabını verdikten sonra Görevli = Birleşik Krallığa Hoşgeldiniz Geçebilirsin Dedi o an tüm stresim anında bitti ordan çıktım ya hiçbirşey umrumda değildi bagaj felan hepsini hallederim modundayım.
Bagajımı aldım yurtdışı internet paketimide açtırmıştım ne olur ne olmaz diye enişyeti aradım sağolsun hemen cevap verdi bekliyorum diye artık herşey garantideydi kapıdan çıkınca enişteyi görücem ondan sonra İngilizce bilsem ne olacak bilmesem ne olacak hertürlü ben yırttım. Kapıya çıktım ve enişteyi gördüm derin bir oh çekip sarıldık hoş geldin hoşbulduk klasik sohbetler burada yazdığım herşeyi tabikide yolculuk hali kendisinede aktardım eniştemin ricası üzerine arkadaşı murat abi ile beni karşılamaya gelmişler çok geç vakit ineceğimden o saatte Hornchurch a gitmek biraz zor o yüzden tekrar tekrar teşekkür ediyorum gece yarısı STANSTED havalimanına beni karşılamaya ve almaya geldiğiniz için.

You may also like...

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir